poniedziałek, 14 listopada 2011

Elewacje z palet


Już prawie miesiąc się nie odzywałem i wstyd mi przyznać, że tak zaniedbałem blogowanie. Powodów było wiele, a najważniejszy, że w końcu zrealizowałem największy cel w tym roku i kupiłem swoją pierwszą nieruchomość, inwestycję. Na ten temat poświęcę osobny wpis, a dziś wracam do alternatywnych rozwiązań elewacji.

Jakiś rok temu zacząłem pisać bloga o domu z palet, ale niestety z braku czasu pomysł nie wypalił. Pozostało mi kilka wpisów wstępnych i kilka szkiców takiego tymczasowego domu. Blog cały czas istnieje i kiedyś na pewno doczeka się aktualizacji.

Wracam dzisiaj do tego tematu, bo faktycznie palety są jednym z materiałów z odzysku, które można kreatywnie wykorzystać przy budowie domu. Nie mówię tutaj o domu standardowym do mieszkania, ale bardziej przybliżający ekologiczną, tanią konstrukcję z recyklingu.

Projekt na jaki trafiłem bardzo przypadkowo był stworzony z dwóch kontenerów, a elewacja wykonana z palet. Profesjonalnie takimi budynkami zajmuje się pracowania prosto z Chile www.infiniski.com z ofertą cenową od 80tys EUR.

Kontenery do najdroższych nie należą (cena waha się około 7tys zł) natomiast palety można dostać z odzysku prawie za darmo. Utrudnieniem może być sam transport i montaż ciężkich kontenerów oraz odpowiednia wiedza w jaki sposób wykończyć taki dom żeby panował w nim odpowiedni mikroklimat.

Co do samej elewacji z palet wygląda ona bardzo ciekawie, przynajmniej na zdjęciach. Doskonale pasuje do domu z recyklingu i nadaje mu interesującą fakturę. Z technicznego punktu palety oprócz walorów artystycznych nie spełniają żadnego zadania, dlatego trzeba się zastanowić w jaki sposób je zabezpieczyć żeby wydłużyć ich żywotność.

Zdjęcia:  www.infiniski.com









0 comments:

Prześlij komentarz

Zasady komentowania:
Podpisz się. Konstruktywna krytyka jest w porządku, ale niegrzeczne i niedojrzałe komentarze są kasowane. Komentarze, które mają na celu jedynie reklamowanie jakiejś strony również są kasowane.

Related Posts with Thumbnails