środa, 1 września 2010

Dom z palet, domem za darmo



W ekologicznym budowaniu chodzi mniej więcej o to, aby wymarzony dom powstał z jak najmniejszą szkodliwością dla środowiska. Dotyczy to procesu produkcji materiałów, okresu budowy, a w przyszłości użytkowania. Przynajmniej ja to tak rozumiem.

Innym źródłem również, dużo ciekawszym jest recykling. Dopóki nie odwiedziłem strony www.recyclart.org nie wiedziałem, że w taki sposób można wykorzystać zużyte już przedmioty. Nawet nie wyobrażasz sobie, co można stworzyć np. ze starych butelek szklanych lub opon i wszystko to wykorzystać w budownictwie. Tani sposób, a szokujący efekt.

Możliwości w branży budowlanej są duże, a największym powodzeniem cieszą się palety przemysłowe. Na różne dziwaczne rzeźby (konstrukcje), jakie ostatnio widziałem to właśnie ten materiał jest najbardziej pożądany. Po odwiedzeniu bloga Michaela Janzena, odkryłem, że bum panuje również w konstrukcjach miniaturowych domków, gdzie palety stanowią główny rdzeń konstrukcyjny. Okazuje się, że wiele osób po prostu z pasji do majsterkowania chce posiadać taki mały domek. Zresztą możesz to sam sprawdzić na stronie www.tinypallethouse.com, lub www.tinyhousedesign.com. 

Co mówi wikipedia

Drewniane palety przemysłowe są to płaskie konstrukcje służące do łatwiejszego transportu materiałów używając wózków widłowych. Podstawowy wymiar to 1200x800mm. Inaczej mówiąc trochę większy klocek Lego :).

Biuro architektoniczne z Nowego Yorku  I Beam wpadło na genialny pomysł, projektu domu za darmo. Ma być on skierowany głównie do biedniejszych regionów świata lub jako tymczasowy na tereny dotknięte klęską żywiołową. Wykorzystując zaledwie 100 palet można stworzyć naprawdę fajny budynek. Ściany takiej wypełniane są naturalnym spoiwem, a najczęściej słomą z gliną.

Tak to wygląda na pokazowym filmiku:

  

Misja na przyszłość

Pewnie, dlatego ze sam lubię majsterkować zainspirowały mnie takie małe domki z recyklingu. Również chcę stworzyć jakąś alternatywną konstrukcję, a budowa taka byłaby ciekawym doświadczeniem. Misję, jaką sobie wyznaczam będzie zaprojektowanie alternatywnego domku z palet, w tym celu stworzyłem nowego bloga www.domzpalet.blogspot.com, na którym możesz śledzić moje działania. 

8 komentarzy:

  1. Przepiękny domek z palet. Chcesz zrobić identyczny? Czy zależy Ci na własnym projekcie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Darek Garwoliński10 września 2018 06:50

    Nie wiem czy taki dom w sumie można nazwać domem. Jakbym chciał zrobić z niego inteligentny dom stosując materiały z https://interblue.pl/inteligentny-dom,c,31 to raczej by mię to nie udało. Chyba że to ma być altanka gdzieś na działce to całkiem inna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś chyba tak niekoniecznie bym powiedział aby to był dom moich marzeń gdyż śmiem twierdzić że nie będzie to stabilna konstrukcja. Ja jestem wielkim zwolennikiem inteligentnych budynków https://www.se.com/pl/pl/work/solutions/system/s1/buildings-systems.jsp i myślę, że właśnie w takim kierunku powinno rozwijać się budownictwo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś nie bardzo widzę, abym mógł mieszkać w domu z palet. Tym bardziej, że ja jestem zwolennikiem nowych technologii i jak najbardziej cenie sobie fajne rozwiązanie. Czytałem o inwestycji w fotowoltaikę https://budujemy.eostroleka.pl/czy-warto-inwestowac-w-panele-fotowoltaiczne-80812.html więc pewnie taki dom nie utrzymałby paneli na dachu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajne rozwiązanie, jednak nie każdy ma czas i możliwości, aby wykonać taki domek samodzielnie. Myślę, że idealną alternatywą będzie domek modułowy wykonany przez profesjonalną firmę.
    https://mobile-development.pl/domy-modulowe/

    OdpowiedzUsuń
  6. Dach to serce mojego domu - trzyma nasze marzenia na sucho i bezpiecznie. Ostatnio zainwestowałem w jego odnowę i teraz czuję, że mój kawałek nieba jest jeszcze piękniejszy!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyjątkowa okazja, aby stworzyć własny kąt bez wydawania fortuny.

    OdpowiedzUsuń

Zasady komentowania:
Podpisz się. Konstruktywna krytyka jest w porządku, ale niegrzeczne i niedojrzałe komentarze są kasowane. Komentarze, które mają na celu jedynie reklamowanie jakiejś strony również są kasowane.

Related Posts with Thumbnails