czwartek, 25 lutego 2010

Inteligentny dom

Wyobraź sobie taką sytuację:

Gdy wejdziesz do domu, włączy się przyjemne oświetlenie, zasuną się rolety i zasłony, włączy się Twoja ulubiona muzyka, film, lub program TV. Nie musisz też nerwowo ustawiać poziomu światła lamp w salonie, gdy zaskoczy Cię wizyta gości - wystarczy nacisnąć jeden przycisk, aby uruchomić scenę (klimat) np. "przyjęcie" lub "wizyta gości".

Gdy wychodzisz z domu, po przekręceniu klucza w zamku włącza się system alarmowy, zamykają się rolety zewnętrzne, obniża się temperatura w pokojach, a niezgaszone lampy i sprzęt AV same się wyłączają. Nikogo nie ma w domu, więc po co zużywać tak cenną energię. A gdyby woda z niedokręconego kranu miała zalać dom...? System automatycznie zamknie dopływ wody i zadzwoni na przenośny telefon właściciela.

Fragment pochodzi ze strony http://www.smartech.pl./

Od jakiegoś czasu mam subskrypcję o tematyce "Inteligentny Dom", jednak dopiero teraz zainteresowałem się tym co to znaczy i co można zyskać mieszkając w takim domu. Wcześniej kojarzyłem to z zabawkami dla bogaczy, gadżeciarzy, lub domem przyszłości z filmów typu science fiction. Zdanie zmieniłem po obejrzeniu kilku filmików na youtube.

 




Teraz takie nowoczesne rozwiązaia bardzo mi się podobają, i jest to jak najbardziej godne uwagi dla zaczynających budowę domu. Fakt, że za takie urządzenia drogo się płaci, bo ceny wahają się w granicach 200-500zł za m2, ale jeżeli inwestycja zwraca się w przeciągu następnych kilku lat to ja jestem jak najbardziej na tak.

Nie wiem jak Tobie, ale mi odpowiadają wszystkie rozwiązania związane z zarządzaniem energią, klimatyzacją i ochronaą budynku. Obecnie ceny energii na świecie coraz bardziej rośnie i jest to odczuwalne już w Polsce, a takie połączenie z domem energooszczędnym lub pasywnym, daje dużą szansę na dom który kosztuje "pół darmo".

Jedną z fajnych stron internetowych gdzie można znaleźć dużo informacji o instalacjach i możliwościach domu inteligentnego jest http://www.inteligenydom.pl/. Znajdują się tam również porady jak zrobić taką instalację, a darmowy e-mailing wprowadzi Cię w świat sztucznej inteligencji. Gorąco polecam.

0 comments:

Prześlij komentarz

Zasady komentowania:
Podpisz się. Konstruktywna krytyka jest w porządku, ale niegrzeczne i niedojrzałe komentarze są kasowane. Komentarze, które mają na celu jedynie reklamowanie jakiejś strony również są kasowane.

Related Posts with Thumbnails